Beoogd maatschappelijk effect: |
|---|
Doelstellingen
- Excellente dienstverlening zonder poespas, toegankelijk, bereikbaar en duidelijk en met een persoonlijke benadering.
- De kwalitatieve en kwantitatieve capaciteit van de dienstverlening is afgestemd op de toenemende complexiteit van de dienstverleningsvraag.
Om dit te bereiken hebben we:
- De dienstverlening van 4 locaties verhuisd en gecentraliseerd naar 1 locatie, het Huis voor de Stad.
- Ervoor gezorgd dat onze inwoners en bezoekers op één plek worden ontvangen door de medewerkers gastontvangst.
- De functionele verantwoordelijkheid van de organisatiebrede dienstverlening is belegd bij de afdelingsmanager Dienstverlening om kwaliteitsverbeteringen op de toenemende complexiteit van de dienstverlening te borgen.
- Een nieuw meldingensysteem ingevoerd. Hiermee kunnen inwoners makkelijker problemen in de openbare ruimte melden.
- De implementatie van de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV) gestart.
- Ambtelijk advies uitgebracht over het Rekenkameronderzoek Dienstverlening.
- Een eerste opzet van een dashboard Dienstverlening gedeeld met de opiniecommissie.
- De aanvragen voor paspoorten binnen de servicetermijnen afgewikkeld.
