Bestuur en organisatie

Dienstverlening

Beoogd maatschappelijk effect:
Vanuit het oogpunt van dienstverlening zorgen wij voor een zo prettig mogelijke stad voor alle Helmonders en haar bezoekers. Dienstverlening omvat onder andere het verstrekken van informatie, het aanbieden van online diensten, het vereenvoudigen van processen en het verbeteren van de communicatie met inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijven. Het doel is om de interactie tussen onze gemeente en de samenleving te verbeteren en het vertrouwen in onze gemeente te vergroten.

Doelstellingen

  • Excellente dienstverlening zonder poespas, toegankelijk, bereikbaar en duidelijk en met een persoonlijke benadering.
  • De kwalitatieve en kwantitatieve capaciteit van de dienstverlening is afgestemd op de toenemende complexiteit van de dienstverleningsvraag.

Om dit te bereiken hebben we:

  • De dienstverlening van 4 locaties verhuisd en gecentraliseerd naar 1 locatie, het Huis voor de Stad.
  • Ervoor gezorgd dat onze inwoners en bezoekers op één plek worden ontvangen door de medewerkers gastontvangst.
  • De functionele verantwoordelijkheid van de organisatiebrede dienstverlening is belegd bij de afdelingsmanager Dienstverlening om kwaliteitsverbeteringen op de toenemende complexiteit van de dienstverlening te borgen.
  • Een nieuw meldingensysteem ingevoerd. Hiermee kunnen inwoners makkelijker problemen in de openbare ruimte melden.
  • De implementatie van de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV) gestart.
  • Ambtelijk advies uitgebracht over het Rekenkameronderzoek Dienstverlening.
  • Een eerste opzet van een dashboard Dienstverlening gedeeld met de opiniecommissie.
  • De aanvragen voor paspoorten binnen de servicetermijnen afgewikkeld.
Deze pagina is gebouwd op 08/18/2025 17:07:07 met de export van 08/18/2025 17:01:51